03.10.2011

THORPE PARK

I går var jeg og 7 andre jenter fra klassen i fornøyelsesparken Thorpe Park! (Tonje, Ragnhild, Nora, Ellen, Lisa, Julianne og Alessandra) Det var utrolig gøy, men også sinnsykt slitsomt! Parken er ganske så stor, med berg-og-dalbaner, vannsklier, spøkelseshus (SAW), og masse annet gøy som vanligvis er på tivolier. Som de sier selv; "Go from 0 to 80 in under 2 seconds, survive a death defying beyond vertical drop, spin through 10 insane loops... and that's just for starters!"


Fra fredag til lørdag overnattet jeg hos Tonje og Ragnhild så jeg kunne komme meg dit sammen med dem, og lørdags morgen sto vi opp klokken halv syv, ordnet oss, og tok en taxi til togstasjonen kl. halv åtte. Derfra gikk det en buss ti over åtte, og den tok vi til Royston (dette tok ca en time tror jeg, akkurat nå holder de på å fikse toglinjen som går fra Cambridge til Kings Cross, så vi kunne ikke ta tog dit). Fra Royston tok vi tog til Kings Cross, derfra undergrunnen til Vauxhall, så tog til Staines, og derfra tok vi buss til Thorpe Park; vi var framme der ca halv 12. For et sabla styr, må jeg si.


SUNN FROKOST! (bilde tatt av Ragnhild)














































I parken hadde vi det kjempegøy, men det var kjempelang kø på alle attraksjonene så jeg fikk iallefall bare tatt to ting; en slags diger tømmer-renne der man ble KJEMPEVÅT (var våt hele den dagen; vi tok den først) som het Tidal Wave, og Rush, en enorm dobbel-huske som faktisk gjorde meg veldig kvalm; jeg tenkte selvfølgelig ikke på før jeg tok den at jeg bruker å bli svimmel av å bare huske på en helt vanlig huske.

RUSH

TIDAL WAVE












































Men det var uansett verdt det, og etter dette ville jeg og Nora ta en pause, mens de andre gikk og stilte seg i kø på Stealth (tror jeg), og for å gjøre en lang historie kort så ventet jeg og Nora nærmere 3 timer på de andre, men i mellomtiden spiste vi altså (på Noodle Bar!), og møtte noen av de andre før den tid, men vi fikk ikke gjort noe mer etter det enn å gå litt rundt og spise litt mer. Julianne, Ellen og Ragnhild hadde gått for å ta andre attraksjoner, mens jeg, Alessandra, Lisa, Tonje og Nora satt og ventet på dem leenge, vi fikk ikke tak i dem for den eneste som hadde mobil av dem var tom for strøm. Men det gikk jo bra til slutt, og vi dro alle sammen fra parken klokken 18 ca.






Denne hadde jeg såå lyst til å ta, men det var 90 min ventetid, så gadd ikke!


sliteeeen






NORA :D




























Vi tok buss fra parken til Staines, og derfra tok vi tog til Waterloo Station, så undergrunnen til London for å spise på Planet Hollywood. Vi rotet litt rundt i London for å finne en taxi som kunne ta 8 stykker, dessuten var taxikøa kjempelang, og til slutt gadd ikke Nora og Julianne mer, så de dro hjem i stedet. Vi andre fant faktisk en maxi-taxi, og kom oss til restauranten. Men vi kom litt for sent, så de hadde gitt bort bordet vårt, derfor måtte vi vente i baren på et ledig bord. Det tok ikke så alt for lang tid, og til slutt fikk vi satt oss ned og senket skuldrene. Alle bestilte det samme; en BBQ Bacon Cheeseburger, og det smakte HERLIG! Og etterpå selvfølgelig; DESSERT!

Is+browniethingy i et enormt MARTINIGLASS!

Oreo Milkshake!

Eplepai! (man ser den ikke så tydelig..)




METT?

Ragnhild, Lisa, Ellen


Tonje og Alessandra



(de siste 3 bilder var tatt av Aless)


























































Meg og Tonje, tatt av Ragnhild!



























Vi dro fra restauranten klokken 22 ca, men vi fant jo selvfølgelig ikke en taxi som kunne ta oss tilbake til Kings Cross. Selv om vi bare var 6 stykker tok alle taxiene kun 5 personer, og ingen var villige til å presse inn en ekstra. Vi orket ikke å dele oss i to; det ble for dyrt. Så etter litt roting rundt fant vi undergrunnen, men vi kunne ikke bruke dagskortene som vi hadde fra tidligere; vi var UTENFOR sonen vår. Jippi. Så valget var å enten kjøpe en ny billett eller dele oss i to taxier. Vi var ikke engang sikker på om det gikk tog så sent fra Kings Cross til Cambridge (eller; Royston, etterfulgt av buss). Å ta inn på et hotell ble også diskutert.Vi ringte rundt og prøvde og finne ut av ting; jeg vet ikke hvem som ble ringt eller hva de snakket om, jeg var alt for trøtt og sliten til å gidde å høre etter. Jeg bare fulgte etter alle de andre, og hadde de hoppet foran et tog så hadde jeg sikkert gjort det samme uten å ofre det en tanke.



























Til slutt fant vi ut at vi skulle ta undergrunnen likevel; vi betalte 4 pund per billett og kom oss til Kings Cross, derifra gikk det et tog til Royston som vi tok. Fra Royston tok vi en skikkelig dårlig buss til Cambridge; det var lave seter så vi ikke kunne lene hodet mot noe, og folk hadde jo lyst til å sove, det var veldig kaldt (alle hadde fortsatt shorts på, men nå var det blitt kaldt ute), og det var bare rett og slett utrolig ubehagelig. Når vi kom fram til Cambs tok jeg taxi hjem til Tonje og Ragnhild sammen med dem, og da var klokka blitt ca halv to på natta, så jeg overnattet hos dem.

I dag våknet vi klokka 14, og jeg tok en buss hjem 14.40. Vel hjemme tok jeg meg en lang dusj, spiste litt mat og bare slappet av. Selv om lørdagen hadde vært innmari slitsom, var det verdt det! 

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...