15.11.2011

Nå kommer vintern, nå kommer den kalde fine tida

I dag dro mamma hjem, etter en kjempekoselig helg. Vi har shoppet, vært på cafe og teater, jeg har vist henne byen og vi har spist ute og bare vært sammen. Det var utrolig koselig å få se henne igjen, og få snakket med henne ansikt til ansikt i stedet for over Skype! Og hun hadde også med seg masse ting til meg, lurer virkelig på hvordan jeg skal få alt med meg hjem igjen! Må vel kjøpe et par kofferter til! Selv om det var veldig trist når hun dro, så er det ikke sånn at hjemlengselen er forsterket, jeg er heller veldig fornøyd og klarer meg nok fint fram til jul nå! Dette besøket var akkurat det jeg trengte, og jeg skulle jo selvfølgelig ønske at hun var her lengre, men det jeg prøver å si er iallefall at jeg ikke ble mer deppa etter besøket (og jeg har ikke vært deprimert heller, altså) sånn som mange kanskje skulle tro. Jeg var jo selv også redd for å få enda mer hjemlengsel etter besøket, så jeg er ganske overrasket nå. Men nå er det ikke lenge igjen til jul, bare 32 dager til jeg drar hjem! Begynner å få skikkelig julestemning allerede... På tide med julemusikk snart! Og så er det bare litt over 2 uker til vi drar til Paris! Skal forresten legge ut bilder senere fra helga!

Cambridge på søndag!


























I går og i dag hadde vi norskundervisning, det er nemlig en norsklærer her nå som skal ha intensivkurs med oss. Ganske rart å høre læreren prate norsk! Og da må vi også passe på hva vi sier... Men det var egentlig utrolig deilig å slippe å konsentrere seg så mye om hva læreren faktisk sier (de bruker ofte mange rare ord på engelsk, som du sikkert vet), men jeg merker at jeg er ganske ute av norsken og nynorsken. Vi skal tydeligvis ha fjernundervisning etter han er dratt tilbake til Norge, altså skal vi skrive tekster og sende dem til han, så retter han dem. Det funker vel bra det, og siden vi ikke har vanlig norskundervisning får vi heller ikke karakter i norsk i år! Det er jo uansett til neste år karakteren teller.

Har forresten hørt at det er kommet snø i Tromsø, skulle ønske jeg var der nå! Jeg husker så godt hvor morsomt det er den første dagen med snø, og hvor fint det er. Samtidig er jeg glad jeg slipper snømåking! Nå må det bare fortsette å snø, så det er MASSE snø når jeg kommer hjem til jul. Det er punkt 1 på ønskelista mi! (som forøvrig bare har et punkt, vet virkelig ikke hva jeg ønsker meg!)
Her borte begynner det også å bli kaldere nå, merker at det ikke holder lengre med den tynne jakken min når jeg er ute. Men snø får vi nok ikke, kanskje rim hvis vi er heldige. Så får jeg nøye meg med å lage rim-engler på bakken!

Savner Tromsø!

1 ord:

Silje sa...

Tromsø savne dæ og!

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...