11.04.2012

Rare folk og dyr i Bristol

Fra mandag til torsdag forrige uke var jeg, Nora, Ellen og Ane i Bristol. Vi hadde det kjempegøy, det var
deilig å se en ny by og oppleve noe annerledes. Det er faktisk overraskende hvor fort man blir kjent i en ny
by, selv om jeg må innrømme at Bristol var en ganske merkelig by, gatene ga liksom ikke mening. Det var
bakker der også, faktisk, og det var artig å se.






























Mandagen tok vi tog rundt kl ti på morgenen, først måtte vi til Kings Cross, og derfra tok vi undergrunnen til
Paddington, før vi tok tog videre til Bristol. Hele reisen tok rundt 3,5 timer, og vi var inne i leiligheten rundt kl
halv to. Etter vi hadde slappet av og pakket litt ut, bestemte vi oss for å utforke nærområdet, og vi fant en
tesco som vi handlet på. Middag den kvelden ble tikka masala med kylling og ris for Ane og meg, mens
Ellen og Nora spiste kjøtt og ris. Leiligheten hadde et fint og flott stereoanlegg som ble mye brukt hele
helgen, men vi fikk ikke noen klager fra naboene så da regnet vi med at det gikk greit...




























Ellen og Ane !


























Mitt og Ane sitt rom, som ble holdt ryddig hele oppholdet!!



























Nora og Ellen sitt rom! (mellom oss: man kunne faktisk se gulvet til tider, under alt rotet!)

























Tirsdagen gikk til shopping og utforskning av sentrum. Bristol var helt grei når det kommer til shopping, men
det var ca de samme butikkene som i Cambridge, så det var ikke veldig "big deal". Vi kjøpte oss Pretzels,
og etterpå satt vi oss på Costa Coffee og drakk kaffe. Senere på kvelden laget vi TACO, som jeg sikkert
ikke har spist på et halvt år! Det var supergodt, har savnet det masse!

































Se, så glade piker!!

På onsdagen dro vi til et museum, Bristol City Museum & Art Gallery, for vi følte at vi måtte få med oss litt
mer enn bare shopping når vi først var i en ny by. Det var interessant, og vi så masse søte dyr og skapninger
der, og tegninger som Leonardo Da Vinci hadde tegnet. Etter museumsbesøket spiste vi lunsj på Cafe
Rouge. Det begynte å regne mens vi satt der, så når vi var ferdige å spise dro vi hjem. Det fristet ikke veldig
å gå i byen og bli søkkvåt...





























Museumet


























What creature is this???


























Mega-elg

Torsdagen var dagen vi skulle dra hjem, så vi pakket sammen og ryddet leiligheten. Men vi dro ikke hjem
med en gang! Vi fikk lov til å oppbevare bagene våre i resepsjonen, så derfor gjorde vi det og tok en taxi til
Bristol Zoo! Det er utrolig lenge siden jeg har vært i en dyrehage, følte meg nesten som en liten unge! De
hadde masse forskjellige dyr der, bl.a. lover, gorillaer, pingviner, seler, dovendyr og lemurer, og et utrolig
rart dyr som ser ut som en blanding mellom et esel og en elefant, tror den heter Tapir... De var faktisk
grusomt stygge, spesielt når de gjorde en sånn greie med nesa si, oppover.. asdfghjk... og så så vi verdens
søteste skapning, Red Panda! Jeg og Ellen holdt på å dø når vi så dem, hadde så utrooolig lyst å kidnappe
dem! Vi så også baby-marekatter, åååå de var bare så nusseligeee!





























Den slemme dyrehage-mannen lot ikke meg og Ellen skli på denne... Vi prøvde, men ble stoppet... :(


RED PANDA!!! <3







Stygg skapning ja




Baby-marekatt!





























Etter vi hadde vært i dyrehagen gikk vi til Clifton Suspension Bridge som var ganske nært. Det er en diger
bru som er veldig kjent, og det var kjempegod utsikt der vi sto! Det var faktisk et stup der! Et stup, hvem
skulle trodd det? Følte meg nesten som hjemme, haha.

(Nora tok dette bildet)


Vi gikk ned til det vi trodde var byen, men vi fant fort ut at vi ikke var i nærheten engang, så vi fikk hjelp av
ei koselig dame og hoppet på bussen inn til byen. Vi begynte å bli sultne, så da vi så en Pizza hut utenfor
bussvinduet spratt vi opp og gikk av bussen, og spiste middag der. Vi hadde jo faktisk høye forhåpninger
siden vi vet hvor bra det er på Pizza Hut i Cambridge, men jeg sier bare, IKKE dra på Pizza Hut i Bristol!
Servicen var dårlig, de som jobbet der var ikke hyggelige og maten var helt ok.. Vi fikk ikke gafler, så jeg
måtte stjele fra et annet bord, og vi fikk bare 2 salatskåler når vi skulle fått en hver MINST, og når vi bestilte
dessert (som faktisk bare var klasjet sammen) så fikk ikke jeg min engang! Måtte gå og si i fra... Så ja, ikke
dra dit.





Denne båten er tydeligvis en restaurant og nattklubb, tro det eller ei!




















Vi dro tilbake til leiligheten igjen, men når vi skulle gå inn porten til bygningen var det LÅST! Vi fikk litt
panikk, men siden jeg var så smart så leste jeg på skiltet at man skulle trykke på en knapp, og da slapp de
oss inn, og vi fikk hentet bagene våre. Så dro vi til togstasjonen og tok første toget til Paddington,
undergrunn til Kings Cross og tog hjem til Cambridge igjen.




Utenfor leiligheten!


































Fine Ane som har fått seg en ny stil! Før hadde hun blondt, langt hår, og nå har hun klippet og farget det!
Utrolig tøft av henne å gjøre det, og det ble jo et kjempebra resultat også! :))

Det var en kjempebra tur, men nå har jeg blitt syk igjen, akkurat når jeg trodde jeg var frisk igjen... ikke bra.
Faktisk utrolig frustrerende. Men jeg får bare ta det som det kommer, ikke noe å gjøre med det! Skal
iallefall prøve å nyte resten av ferien, og bli frisk igjen!
EDIT: Nå har jeg blitt frisk igjen, sånn ca! :) Tok meg bare en uke!

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...